Update of University Foot Patrol Information / Information à jour sur les patrouilles pédestres des universités

Memorandum 16:16

 

Date:  August 26, 2016

 

To:  Presidents and Administrative Officers; Local and Federated Associations

 

From:  David Robinson, Executive Director

 

Re:  Academic Staff Association Joint Health & Safety Committee Members; Academic Staff Association Health & Safety Training; Update of University Foot Patrol Information

 

 

 

Update of JHSC Members

CAUT maintains a national health and safety “listserv” to provide up-to-date Canadian and international health and safety research and information to member associations. In order to ensure that your association’s Joint Health and Safety Committee (JHSC) members have access to this useful information tool, please forward the name(s) and contact information of your current JHSC member(s) to Laura Lozanski, Health and Safety Officer [[email protected]].

 

Health and Safety Training

It is important for academic staff associations that their workplace JHSC members are aware of their roles and responsibilities. The best way to do this is by ensuring that JHSC members receive training on their responsibilities as committee members and hazards specific to their workplace.  CAUT provides a number of training modules including sessions on JHSC roles, asbestos, indoor air quality and occupational disease, among others. Two very important modules are on “Mental Health” and “Lockdown: A Crisis Response”, which address workplace mental health and what to do when a hazardous situation requires the workplace to be locked down.  Please contact Laura Lozanski [[email protected]] to set up a session.

 

Update for University Foot Patrol Information

Campus foot patrols or safe walk programs have proven to be a useful tool as part of an overall campus safety program for academic staff, general staff, and students. For the latest list of foot patrols at Canadian universities and colleges, please visit the website [http://www.caut.ca/membership/resources-for-members/health-safety/university-foot-patrols].  If you have any corrections or additions, please forward to Laura Lozanski  [[email protected]].

 

______________________________________________________________________________

 

Note 16   :16

 

Date :  26 août 2016

 

Destinataires :  Présidents et agents administratifs; Associations locales, fédérées et provinciales

 

Expéditeur :  David Robinson, directeur général

 

Objet :  Membres des CMSS des associations de personnel académique; Modules de formation de l’ACPPU en santé et sécurité; Information à jour sur les patrouilles pédestres des universités

 

 

Liste de diffusion des membres des comités mixtes de santé et sécurité

L’ACPPU tient une liste de diffusion (« listserv ») nationale en santé et sécurité afin de fournir aux associations membres les plus récents renseignements et résultats de recherche en santé et sécurité à l’échelle canadienne et internationale. Assurez-vous que les membres du comité mixte de santé et sécurité (CMSS) de votre association aient accès à cette information utile en faisant parvenir leur nom et coordonnées à Laura Lozanski, conseillère en santé et sécurité au travail [[email protected]].

 

Formation en santé et sécurité

Les associations de personnel académique ont tout intérêt à ce que les membres de leur CMSS en milieu de travail soient au fait de leurs rôles et responsabilités. À ce titre, elles peuvent notamment veiller à ce que les membres du CMSS reçoivent une formation quant aux responsabilités qui leur incombent et aux dangers propres à leur milieu de travail. L’ACPPU offre plusieurs modules de formation, notamment sur le rôle du CMSS, l’amiante, la qualité de l’air intérieur et les maladies professionnelles. Deux modules très importants « Mental Health » et « Lockdown: A Crisis Response », qui portent respectivement sur la santé mentale en milieu de travail et les mesures à prendre quand une situation dangereuse nécessite la fermeture complète du milieu de travail. Veuillez communiquer avec Laura Lozanski [[email protected]] pour organiser une séance de formation.

 

Information sur les patrouilles pédestres des universités

Les patrouilles pédestres ou les services de raccompagnement des universités se révèlent des programmes très utiles dans le cadre des mesures de sécurité sur les campus pour les professeurs et autres employés, ainsi que les étudiants. Vous pouvez consulter la liste à jour des patrouilles pédestres dans les universités et collèges du Canada sur notre site Web [http://www.caut.ca/membership/resources-for-members/health-safety/university-foot-patrols]. Si vous désirez apporter des modifications ou faire un ajout à cette liste, veuillez en informer Laura Lozanski [[email protected]].

 

 

Canadian Association of University Teachers
Association canadienne des professeures et professeurs d’université
2705, promenade Queensview Drive, Ottawa (Ontario) K2B 8K2
Tel \ Tél. (613) 820-2270 | Fax \ Téléc. (613) 820-2417
CAUT.ca \ Facebook.com/caut.acppu \ @caut_acppu

 

NOTICE: This message is reserved strictly for the use of the individual or organization to whom it is addressed and it may contain privileged and confidential information. Access, copying or re-use of any information contained therein by any other person is not authorized. If you are not the intended recipient please notify us immediately by returning the message to the originator.

 

AVIS : Ce message peut contenir des renseignements privilégiés et confidentiels et il est strictement réservé à l’usage du destinataire indiqué. Si vous n’êtes pas le destinataire de ce message, la consultation ou la reproduction même partielle de ce message et des renseignements qu’il contient est strictement interdite. Si ce message vous a été transmis par erreur, veuillez en informer l’expéditeur en lui retournant ce message.

 

 

 

Scroll to top