Panel Discussion on Performance-Based Funding: Implications for Post-Secondary Education in Canada / Discussion de groupe sur le financement axé sur le rendement : des conséquences pour l’enseignement postsecondaire au Canada

Wednesday, June 16th, 2021 // 11:30 am (Eastern Time)

(Videoconference)

Canadian provinces have traditionally funded post-secondary institutions, for the most part, to reflect enrolment, and the growing focus on performance-based funding stands in marked contrast to that pattern. While different PBF systems exist, they are all based on funding allocation benchmarked to goal setting and “progress” achieved according to performance measurements such as course completion rates and graduate earnings. Ontario, Manitoba, Alberta, Saskatchewan, and New Brunswick have announced plans or are considering this approach.

Join us for a panel discussion on performance-based funding models in post-secondary education, co-hosted by the Canadian Federation of Students National Graduate Caucus (CFS-NGC) and the Canadian Association of University Teachers (CAUT).

You’ll hear from experts, students, and academic staff about how performance-based funding might affect post-secondary education in Canada. Panelists include:

§  Dr. Marc Spooner (University of Regina)

§  Dr. Jean Sauvageau (St. Thomas University)

§  Dr. Rudy Fichtenbaum (Wright State University; past President of the American Association of University Professors)

§  Wesam AbdElhamid Mohamed (Deputy Chairperson, CFS-FCEE, Past Chair National Graduate Caucus)

Simultaneous translation will be available for the panel.

Register in advance for this webinar:

https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_DhA9zJuMSfKx2D6VxRgS3Q

For more information on this session, please contact SM Leduc, Policy & Government Relations Officer, at leduc@caut.ca.

————

Le financement axé sur le rendement : des conséquences pour l’enseignement postsecondaire au Canada

Mercredi, 16 juin 2021 // 11 h 30 (Heure de l’Est)

(Vidéoconférence)

Traditionnellement, les provinces canadiennes financent les établissements d’enseignement postsecondaire, pour la plupart, selon le nombre d’inscriptions, et l’intérêt croissant pour le financement axé sur le rendement fait nettement contraste avec cette tendance. Bien qu’il existe différents systèmes de financement axé sur le rendement, ils se basent tous sur une attribution des fonds tributaire de la définition d’objectifs et des « progrès » réalisés selon des mesures du rendement comme les taux de réussite des cours et les gains des diplômés. L’Ontario, le Manitoba, l’Alberta, la Saskatchewan et le Nouveau-Brunswick ont annoncé des plans ou envisagent cette approche.

Joignez-vous à nous pour une discussion de groupe sur les modèles de financement axé sur le rendement dans le secteur de l’enseignement postsecondaire, un événement organisé conjointement par le Caucus des étudiantes et étudiants de la Fédération canadienne des étudiantes et étudiants et l’Association canadienne des professeures et professeurs d’université.

Vous entendrez des experts, des étudiants et des membres du personnel académique se prononcer au sujet des impacts du financement axé sur le rendement sur l’enseignement postsecondaire au Canada :

§  Dr. Marc Spooner (University of Regina)

§  Dr. Jean Sauvageau (St. Thomas University)

§  Dr. Rudy Fichtenbaum (Wright State University; past President of the American Association of University Professors)

§  Wesam AbdElhamid Mohamed (Deputy Chairperson, CFS-FCEE, Past Chair National Graduate Caucus

Une interprétation simultanée sera offerte au groupe.

Inscrivez-vous à l’avance pour le webinar :

https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_DhA9zJuMSfKx2D6VxRgS3Q

Pour de plus amples renseignements sur cet événement, veuillez communiquer avec SM Leduc, agente des politiques et des relations gouvernementales, à l’adresse leduc@caut.ca.

Text

Description automatically generated with low confidence
Scroll to top