Casual Vacancy on CAUT Librarians’ and Archivists’ Committee / Vacance temporaire au Comité des bibliothécaires et des archivistes de l’ACPPU

* La version française suit **

Memorandum 21:32

Date:  June 4, 2021

To:  Presidents and Administrative Officers; Local, Federated and Provincial Associations

From:  David Robinson, Executive Director

Re:  Casual Vacancy on CAUT Librarians’ and Archivists’ Committee

CAUT is seeking to fill a casual vacancy on the Librarians’ and Archivists’ Committee for a 3-year term that will expire in May 2024. When a casual vacancy arises, our procedures call for the Executive Committee to appoint a replacement after consulting with member associations. The recommended replacement will be presented for ratification at the next meeting of CAUT Council. The replacement is appointed to fill the remainder of the term.

Members of the Librarians’ and Archivists’ Committee should have considerable experience and knowledge of the professional interests and academic concerns of librarians and archivists at Canadian post-secondary institutions. They ought to be aware of policy matters pertaining to academic rights and working conditions of academic librarians and archivists.  Members should be willing and available to dedicate significant time between meetings to the work of the Committee, including conference planning, drafting or editing of documents, responding to enquiries and other related activities.

The current list of committee members is available on the CAUT website.

If your association wishes to nominate someone to fill this vacancy, please complete the nomination form and submit it no later than July 7, 2021.

Nominations of members of marginalized groups are encouraged, including: Aboriginal peoples; persons with disabilities, people who identify as LGBTQ2S; racialized people, and women.

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Note 21:32

Date :  4 juin 2021

Destinataire :  Présidents et agents administratifs; Associations locales, provinciales et fédérées

Expéditeur :  David Robinson, directeur général

Objet :  Vacance temporaire au Comité des bibliothécaires et des archivistes de l’ACPPU

L’ACPPU cherche à pourvoir une vacance temporaire au Comité des bibliothécaires et des archivistes pour une période de trois ans, qui prendra fin en mai 2024. Lorsqu’un siège devient vacant, le Comité de direction choisit un remplaçant après avoir consulté les associations membres, et recommande que la candidature du remplaçant soit ratifiée lors de la prochaine assemblée du Conseil. Le remplaçant occupe le siège pour le reste du mandat.

Les membres du Comité des bibliothécaires et des archivistes doivent posséder une vaste expérience et une excellente connaissance des intérêts professionnels et des préoccupations académiques des bibliothécaires et des archivistes des établissements postsecondaires du Canada. Ils doivent connaître les questions politiques liées aux droits académiques et aux conditions de travail des bibliothécaires et des archivistes académiques. Ils doivent être disponibles entre les réunions et disposés à consacrer un temps considérable aux travaux du Comité, notamment pour planifier des conférences, rédiger ou réviser des documents, répondre à des demandes de renseignements et effectuer d’autres activités connexes.

La liste des membres du Comité se trouve sur le site Web de l’ACPPU.

Si votre association souhaite proposer une candidature pour pourvoir à cette vacance, veuillez remplir le formulaire de mise en candidature et nous le retourner d’ici au 7 juillet 2021.

Nous encourageons la mise en candidature de membres de groupes marginalisés, dont les Autochtones, les personnes handicapées, les personnes s’identifiant comme LGBTQ2S, les personnes racialisées et les femmes.

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