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Call for Nominations for CAUT Academic Librarians’ and Archivists’ Distinguished Service Award / Appel de candidatures pour le Prix des bibliothécaires et des archivistes pour services émérites de l’ACPPU

March 4th, 2019

Memorandum 19:09

 

Date:  March 4, 2019

 

To:  Presidents and Administrative Officers; Local, Federated and Provincial Associations

 

From:  David Robinson, Executive Director

 

Re:  Call for Nominations for CAUT Academic Librarians’ and Archivists’ Distinguished Service Award

 

 

 

 

 

CAUT is soliciting nominations for the CAUT Academic Librarians’ and Archivists’ Distinguished Service Award. The Award was established in 1994 to recognize outstanding contributions to the advancement of the status and/or working conditions of academic librarians and archivists at Canadian universities and colleges.

 

Criteria

 

  • Candidates may be either current or former academic librarians or archivists or other academic staff.

 

  • Candidates will be assessed on the significance of their contribution to the advancement of the status and/or working conditions of academic librarians and archivists at the local, regional or national level.

 

  • The candidate’s contribution may derive from the result of a single project or activity, or the accumulation of efforts through consistent involvement over a long period of time.

 

Nominations for the award may be submitted by academic staff associations or any other interested parties or individuals. The deadline for nominations is June 1, 2019. The nomination form and procedures are available on the CAUT website. Nominations will be reviewed by CAUT’s Librarians’ and Archivists’ Committee and recommendations will be forwarded to CAUT Council. The number and frequency of awards will be as the Committee and CAUT Council deem appropriate.

____________________

 

Note 19:09

 

Date :  Le 4 mars 2019

 

Destinataires :  Présidents et agents administratifs; Associations locales, fédérées et provinciales

 

Expéditeur :  David Robinson, directeur général

 

Objet :  Appel de candidatures pour le Prix des bibliothécaires et des archivistes pour services émérites de l’ACPPU

 

 

 

 

 

L’ACPPU sollicite actuellement des candidatures pour le Prix des bibliothécaires et des archivistes pour services émérites de l’ACPPU. Le prix a été créé en 1994 dans le but de récompenser ceux et celles qui contribuent de manière exceptionnelle à l’avancement du statut ou des conditions de travail des bibliothécaires et des archivistes d’université et de collège au Canada.

 

Critères

 

§  Les candidats et candidates peuvent être des bibliothécaires ou des archivistes ou d’autres membres du personnel académique en poste ou l’ayant déjà été.

  • Les candidatures sont évaluées selon l’importance de leur apport à l’avancement du statut ou des conditions de travail des bibliothécaires et des archivistes d’université ou de collège, que ce soit à l’échelle locale, régionale ou nationale.

 

  • La qualité de l’apport du candidat ou de la candidate peut résulter d’un projet ou d’une activité unique ou d’efforts accumulés par un engagement constant sur une longue période.

 

Les associations de personnel académique ou toutes les autres parties intéressées sont invitées à soumettre des candidatures. La date limite pour le dépôt des mises en candidature est le 1er juin 2019. Celles-ci seront examinées par le Comité des bibliothécaires et des archivistes de l’ACPPU, qui transmettra ses recommandations au Conseil de l’ACPPU. Le nombre et la fréquence des prix remis seront déterminés selon que le comité et le Conseil de l’ACPPU le jugeront utile. Le formulaire et les conditions de mise en candidature se trouvent sur le site internet de l’ACPPU.

 

Canadian Association of University Teachers
Association canadienne des professeures et professeurs d’université
2705, promenade Queensview Drive, Ottawa (Ontario) K2B 8K2
Tel \ Tél. (613) 820-2270 | Fax \ Téléc. (613) 820-7244
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AVIS : Ce message peut contenir des renseignements privilégiés et confidentiels et il est strictement réservé à l’usage du destinataire indiqué. Si vous n’êtes pas le destinataire de ce message, la consultation ou la reproduction même partielle de ce message et des renseignements qu’il contient est strictement interdite. Si ce message vous a été transmis par erreur, veuillez en informer l’expéditeur en lui retournant ce message.

 

 

Call for Nominations for CAUT Sarah Shorten Award / Appel de candidatures pour le prix Sarah-Shorten

March 4th, 2019

Memorandum 19:08

 

Date:  March 4, 2019

 

To:   Presidents and Administrative Officers; Local, Federated and Provincial Associations

 

From:  David Robinson, Executive Director

 

Re:  Call for Nominations for CAUT Sarah Shorten Award

 

 

 

 

 

CAUT is soliciting nominations for the Sarah Shorten Award. The award was established in 1990 in honour of Sarah Shorten, who served as Vice-President (1982–83) and two terms as President of CAUT (1983–84 & 1984–85), to recognize outstanding achievements in the promotion of the advancement of women in Canadian universities and colleges.

 

Criteria

 

  • Candidates need not be a member of the academic community but the results of their contribution(s) must have benefitted women in post-secondary education;
  • Candidates’ contribution(s) may have benefitted any or all groups of women (faculty, students, staff) in the post-secondary community;
  • The form of the candidates’ achievement(s) may include but are not limited to the following:  organizational leadership, policy implementation, legislation, publication, educational initiatives, or distinguished service;
  • The outstanding quality of the contribution may derive from the result of a single project or activity, or in the accumulation of efforts through consistent involvement over a long period of time in supporting the advancement of women in the post-secondary community; and
  • Candidates’ contributions to the advancement of women in the post-secondary community may have been focused locally, provincially, regionally, or nationally, or a combination of these.

 

Nominations for the award may be submitted by academic staff associations, status of women committees, or any other interested parties. The deadline for nominations is June 1, 2019. The nomination form and procedures are available on the CAUT website. Nominations will be reviewed by CAUT’s Equity Committee and recommendations will be forwarded to CAUT Council. The number and frequency of awards will be as the Committee and CAUT Council deem appropriate.

____________________

 

Note 19:08

 

Date :  Le 4 mars 2019

 

Destinataires :  Présidents et agents administratifs; Associations locales, fédérées et provinciales

 

Expéditeur :  David Robinson, directeur général

 

Objet :  Appel de candidatures pour le prix Sarah-Shorten

 

 

 

 

 

L’ACPPU sollicite actuellement des candidatures pour le prix Sarah-Shorten. Le prix a été créé en 1990 en l’honneur de Sarah Shorten, vice-présidente (1982-1983) et présidente (1983-1984 et 1984-1985) de l’ACPPU, dans le but de reconnaître les réalisations exceptionnelles observées dans le domaine de l’avancement des femmes dans les universités et collèges canadiens.

Critères

 

  • Il n’est pas nécessaire que les candidates ou candidats soient membres de la communauté universitaire. Toutefois, le fruit de leur apport doit avoir été à l’avantage des femmes dans le secteur de l’enseignement postsecondaire.
  • L’apport des candidates ou candidats peut avoir avantagé l’un ou l’autre ou tous les groupes de femmes (professeures, étudiantes, personnel) dans le secteur de l’enseignement postsecondaire.
  • Les réalisations des candidates ou candidats peuvent comprendre notamment les éléments suivants : qualités d’organisation, mise en œuvre de lignes directrices, législation, publications, initiatives pédagogiques ou services exceptionnels.
  • La qualité exceptionnelle de l’apport peut résulter d’un projet ou d’une activité unique ou d’efforts accumulés par un engagement constant envers la cause de l’avancement des femmes pendant une longue période dans le secteur de l’enseignement postsecondaire.
  • L’apport des candidates ou candidats à l’avancement des femmes dans le secteur de l’enseignement postsecondaire peut s’être limité à l’échelle locale, provinciale, régionale ou nationale, ou à une combinaison de ces paliers.

 

Les associations de personnel académique, les comités de la condition féminine ou toute autre partie intéressée sont invités à soumettre des candidatures. La date limite pour le dépôt des mises en candidature est le 1er juin 2019. Celles-ci seront examinées par le Comité de l’équité de l’ACPPU, qui transmettra ses recommandations au Conseil de l’ACPPU. Le nombre et la fréquence des prix remis seront déterminés selon que le comité et le Conseil de l’ACPPU le jugeront utile. Le formulaire et les conditions de mise en candidature se trouvent sur le site internet de l’ACPPU.

 

 
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CAUT Education Review: The Parliamentary Review of the Copyright Act

February 28th, 2019

February 2019 /février 2019

 

This updated issue of CAUT’s Education Review highlights what is at stake in the on-going parliamentary review of the Copyright Act and impacts of the recently negotiated Canada-US-Mexico free trade agreement. Currently,  the Act balances just remuneration for authors with allowing educators and researchers to make knowledge accessible. Corporate publishers are working hard to change the balance to restrict the use of copyrighted works in the education sector.

 

The CAUT Education Review can also be accessed on the CAUT website.

 

 

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Urgent Action Appeal: Help Avert a Strike at the Nova Scotia College of Art and Design

February 7th, 2019

Urgent Action Appeal: Help Avert a Strike at the Nova Scotia College of Art and Design

 

The Faculty Union of the Nova Scotia College of Art and Design (FUNSCAD) is seeking your urgent help in their efforts to avert a strike.

Bargaining began last September, but after 18 bargaining sessions and two days of conciliation, the administration has offered little to address the issues of major concern to academic staff. Consequently, FUNSCAD members voted 97.5% in favour of a strike should progress in negotiations cease.

In 2016, in order to help NSCAD deal with a difficult fiscal environment, FUNSCAD members agreed to roll over the terms of their previous contract, suspend limits on the reduction of numbers of full-time faculty, and accept wage increases well below cost of living. Today, NSCAD has posted a significant budgetary surplus, student enrollments are up, and faculty have taken on additional duties and workload. Nevertheless, the Board of Governors is continuing to demand four more years of belt-tightening from FUNSCAD members.

There is still time for the Board to act to avert a strike. You can help by taking action now. Visit http://www.funscad.ca/?page_id=241 to send a letter to NSCAD’s President and Board of Governors urging them to negotiate a fair and equitable agreement.

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Fair Copyright Campaign – Take Action this February // Campagne en faveur d’une utilisation équitable du droit d’auteur – Passez à l’action en février

February 5th, 2019

Memorandum 19 :06

 

Date:  February 4, 2019

 

To:  Presidents and Administrative Officers; Locals, Provincials and Federated Associations

 

From:  Pamela Foster, Director of Research and Political Action

 

Re:  Fair Copyright Campaign – Take Action this February

 

 

 

 

Fair Dealing Week is taking place February 25 to March 1, 2019.

 

Fair Dealing Week is a key moment in our efforts to raise awareness about the benefits of a balanced Copyright Act, for both users and creators, educators and students.

 

Parliament is right now drafting recommendations to reform the Copyright Act. The education community must continue to defend users’ rights, including fair dealing, which allows our members and students the limited use of a copyright-protected work, without payment or the need to seek permission.

 

Users’ rights, particularly fair dealing, hard won after many years of advocacy, are under attack.  The publishing industry, in decline as it struggles to adjust to new digital marketplaces, has been demonizing educators’ so-called misuse of copyright law as the cause of their changing economic reality.

 

We need to show the importance of fair dealing and engage members and students in the fight for fair copyright.

 

Some examples of actions that your association can take as part of Fair Dealing Week include:

 

 

  • Setting up a table in a high-traffic area of campus to distribute information and campaign materials to members and students and help them learn more about what is at stake.

 

  • Asking members of your campus community to sign a petition calling on the federal government to preserve balance in the Copyright Act.

 

  • Sharing pictures of your members holding the sign “I am a creator and I support fair dealing” on social media using the hasghtags #fairdealingworks #faircopyright.

 

  • Co-organizing a panel discussion or roundtable with your institution’s Copyright Office or library.

 

Contact Christina Muehlberger (muehlberger@caut.ca) to help brainstorm ideas and develop a plan to engage your membership.

 

Please do keep CAUT informed of any plans for Fair Dealing Week. If you have any questions, please contact Christina by email or at 613-820-2270, ext. 182.

 

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Note 19 :06

 

Date:  Le 4 février 2019

 

Destinataires :  Présidents et agents administratifs; Associations locales, provinciales et fédérées

 

Expéditrice :  Pamela Foster, directrice de la recherche et de l’action politique

 

Objet :  Campagne en faveur d’une utilisation équitable du droit d’auteur – Passez à l’action en février

 

 

 

 

La Semaine pour un droit d’auteur équitable, qui se déroulera du 25 février au 1er mars 2019, constitue un moment clé de nos activités de sensibilisation aux avantages qu’une loi sur le droit d’auteur équilibrée procure tant aux utilisateurs et aux créateurs qu’aux enseignants et aux étudiants.

 

Le Parlement travaille actuellement à la rédaction de recommandations visant à réformer la Loi sur le droit d’auteur. Le milieu de l’éducation doit continuer de défendre les droits des utilisateurs – y compris le droit à l’utilisation équitable – qui permettent à nos membres et à nos étudiants d’utiliser, sous réserve de certaines limites, des œuvres protégées par le droit d’auteur sans pour cela obtenir la permission du titulaire et sans le rémunérer.

 

Les droits des utilisateurs, particulièrement l’utilisation équitable, durement acquis après de nombreuses années de plaidoyer, sont remis en question. L’industrie de l’édition, déclinante et luttant pour s’adapter aux nouveaux marchés numériques, s’évertue à diaboliser les professionnels de l’éducation qu’elle juge responsables, en raison de leur prétendue utilisation abusive du droit d’auteur, de la réalité économique en mutation.

 

Il nous faut mettre en lumière toute l’importance de l’utilisation équitable et engager nos membres et nos étudiants dans la lutte pour un droit d’auteur équitable.

 

Voici quelques exemples d’actions auxquelles votre association pourrait prendre part dans le cadre de la Semaine pour un droit d’auteur équitable :

 

 

  • Installer une table d’information dans un endroit très fréquenté de votre campus où vous diffuserez aux membres et aux étudiants des informations et des outils de la campagne pour les sensibiliser aux enjeux véritables.

 

  • Demander aux membres de votre campus de signer une pétition qui appelle le gouvernement fédéral à préserver l’équilibre dans la Loi sur le droit d’auteur.
  • Partager sur les médias sociaux des photos de vos membres tenant une pancarte avec l’inscription « Je suis un créateur/une créatrice et j’appuie l’utilisation équitable », et citez les mots-clés #fairdealingworks et #faircopyright.

 

  • Organiser une réunion-débat ou une table ronde de concert avec le bureau du droit d’auteur ou la bibliothèque de votre établissement.

 

Nous vous invitons à contacter Christina Muehlberger (muehlberger@caut.ca) qui pourra vous aider à trouver des idées et à élaborer un plan pour susciter la participation de vos membres.

 

Veuillez aussi tenir Christina informée des projets que vous envisagerez en vue de la Semaine et communiquer avec elle, par courriel ou au 613-820-2270 (poste 182), pour tout complément d’information.

 
Canadian Association of University Teachers
Association canadienne des professeures et professeurs d’université
2705, promenade Queensview Drive, Ottawa (Ontario) K2B 8K2
Tel \ Tél. (613) 820-2270
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Governance matters//Défendons la gouvernance partagée

January 21st, 2019
*Le français suit

 

 

Let’s campaign around governance

Dear activist,

From coast to coast, shared governance is under attack.

The priorities of our institutions are being set behind closed doors and by Boards made up of a majority of external stakeholders. Where academic staff are at the table, non-disclosure agreements and codes of conduct are being used to muzzle any potential dissenting voices.

We know that shared governance is at the core of quality education. It is time for academic staff associations to mobilize and push back against the increasing corporatization of our governance structures.
CAUT has developed campaign resources to help you mobilize academic staff on your campus, including a video, posters, and t-shirts.

Whether it is lobbying against provincial legislation, fighting for open meetings, or challenging dangerous codes of conduct or conflict of interest language, I want to help you create a unique, local campaign to win real gains on your campus.

If governance is something you are interested in working on, I would love to discuss how to engage your membership and the broader campus community in order to fight for shared governance on your campus.

Feel free to email me at muehlberger@caut.ca or give me a call at (613) 820-2270, ext. 182.

In solidarity,

Christina
Membership Engagement Officer
CAUT

 

 

 

 

Faisons campagne pour défendre la gouvernance partagée

 

Chère militante, cher militant,

Le principe de la collégialité dans la gouvernance est remis en question aux quatres coins du pays.

Les priorités de nos établissements d’enseignement postsecondaire sont établies derrière des portes closes, par des conseils d’administration majoritairement composés de membres externes. Lorsque des membres du personnel académique participent au processus décisionnel, ils doivent se conformer à des ententes de confidentialité et à des codes de conduite élaborés expressément pour étouffer la dissidence.

Nous savons que la gouvernance partagée est au cœur d’une éducation de qualité. Il est temps que les associations de personnel académique se mobilisent et ripostent à l’adaptation grandissante de nos structures de gouvernance au modèle de l’entreprise.

L’ACPPU a conçu des outils (vidéo, affiches, t-shirts) pour vous aider à mobiliser le personnel académique de votre campus.

Que vous souhaitiez manifester votre opposition à une loi provinciale, revendiquer des réunions ouvertes à tous ou contester des codes de conduite ou des dispositions sur les conflits d’intérêts, je veux vous aider à concevoir une campagne locale unique, qui procurera des avantages concrets à votre campus.

Si la gouvernance est un champ d’action qui vous intéresse, j’aimerais discuter avec vous de la façon de mobiliser vos membres et l’ensemble de votre communauté universitaire, pour préserver la gouvernance partagée sur votre campus.

N’hésitez pas à m’envoyer un courriel à muehlberger@caut.ca ou à me téléphoner au 613-820-2270, poste 182.

Solidairement,

Christina
Agente à la mobilisation
ACPPU

 

 

CAUT Facts and Figures (December 2018) / Faits et chiffres de l’ACPPU (décembre 2018)

January 3rd, 2019

December 2018 / décembre 2018

 

 

The latest issue of CAUT’s Facts and Figures is attached and available on-line in the member’s only section of the CAUT website. This edition reviews key economic indicators affecting collective bargaining, including general and labour market trends and cost of living amounts. As well, it highlights recent settlements negotiated by CAUT academic staff associations and provides information on stipends paid to Contract Academic Staff.

 

Vous trouverez ci-joint le dernier numéro des Faits et chiffres de l’ACPPU, qui est aussi accessible dans la section réservée aux membres du site Web de l’ACPPU. Il passe en revue les principaux indicateurs économiques devant être pris en compte dans la négociation collective, notamment les tendances générales de l’économie et du marché du travail, et le coût de la vie. On y trouve également une description des récents règlements négociés par les associations de personnel académique membres de l’ACPPU et de l’information sur les salaires du personnel académique contractuel.

 

Canadian Association of University Teachers
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Request for Volunteers – Pakistan Faculty Professional Development / Recrutement de bénévoles – Perfectionnement professionnel du personnel académique du Pakistan

January 3rd, 2019

** La version française suit **

 

Memorandum 19:01

 

Date:  January 2, 2019

 

To:  CAUT Member Associations; CAUT Executive Committee; Academic Freedom & Tenure Committee; Collective Bargaining & Economic Benefits Committee; Equity Committee; Librarians’ & Archivists’ Committee; Contract Academic Staff Committee; Francophones’ Committee; Aboriginal Post-Secondary Education Working Group

 

From:  David Robinson, Executive Director

 

Re:  Request for Volunteers – Pakistan Faculty Professional Development

 

 

 

 

Following a request from the Higher Education Commission of Pakistan, CAUT has entered into a partnership to assist with the design and delivery of a faculty professional development program. The first stage of this initiative will focus on the creation of an instructional/pedagogical workshop and training program for academic staff in Pakistan. CAUT is seeking your assistance in identifying and recruiting volunteers for this project.

 

The faculty professional development program is intended to assist academic staff in Pakistan to: improve their pedagogical skills and competences; understand and put into practice key teaching and learning theories and concepts; facilitate the use of digital technologies where appropriate; develop course content; plan and deliver lessons; understand and implement fair assessments of student performance; and promote understanding of academic freedom and professional responsibilities.

 

CAUT volunteers will be asked to work with the Commission in designing and delivering workshops in Pakistan and in Canada. All travel and accommodation costs will be covered. Unfortunately, we are not able to offer honoraria.

 

Those wishing to volunteer with this project are asked to submit a statement of interest to the attention of the CAUT Executive Director (robinson@caut.ca) by January 25, 2019. The statement should indicate any expertise or experience with pedagogical training. Please note that the working language of the project will be English.

 

For further information, please do not hesitate to contact me.

 

____________________

 

Note 19:01

 

Date :  Le 2 janvier 2019

 

Destinataires :  Associations membres de l’ACPPU; Comité de direction de l’ACPPU; Comité de la liberté académique et de la permanence de l’emploi; Comité de la négociation collective et des avantages économiques; Comité de l’équité; Comité des bibliothécaires et des archivistes; Comité du personnel académique contractuel; Comité des francophones; Groupe de travail sur l’éducation postsecondaire des Autochtones

 

Expéditeur :  David Robinson, directeur général

 

Objet :  Recrutement de bénévoles – Perfectionnement professionnel du personnel académique du Pakistan

 

 

 

 

Faisant suite à une demande de la Commission de l’enseignement supérieur du Pakistan, l’ACPPU a conclu un partenariat pour aider à la conception et à l’exécution du programme de perfectionnement professionnel du personnel académique. Cette initiative consistera dans un premier temps à créer un atelier éducatif/pédagogique et un programme de formation à l’intention du personnel académique du Pakistan. L’ACPPU a besoin de votre aide pour trouver et recruter des bénévoles qui participeront au projet.

 

Le programme de perfectionnement professionnel vise à aider le personnel académique du Pakistan à atteindre les objectifs suivants : renforcer leurs aptitudes et compétences pédagogiques; comprendre et mettre en pratique les principales théories et notions d’enseignement et d’apprentissage; faciliter l’utilisation des technologies numériques au besoin; élaborer des contenus didactiques; préparer et dispenser des cours; comprendre et mener des évaluations justes du rendement des étudiants; mieux faire comprendre la liberté académique et les responsabilités professionnelles.

 

Les bénévoles de l’ACPPU seront appelés à travailler de concert avec la Commission à la conception et à la prestation d’ateliers au Pakistan et au Canada. Tous les frais de déplacement et d’hébergement seront pris en charge. Nous ne pouvons pas malheureusement verser des honoraires.

 

Les personnes souhaitant se porter bénévoles pour ce projet sont invitées à soumettre une déclaration d’intérêt à l’attention du directeur général de l’ACPPU (robinson@caut.ca) au plus tard le 25 janvier 2019. La déclaration devrait indiquer toute l’expertise et l’expérience acquises en formation pédagogique. Il est à noter que l’anglais sera la langue de travail du projet.

 

Je vous invite à communiquer avec moi pour toutes informations complémentaires.

 

 
Canadian Association of University Teachers
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AVIS : Ce message peut contenir des renseignements privilégiés et confidentiels et il est strictement réservé à l’usage du destinataire indiqué. Si vous n’êtes pas le destinataire de ce message, la consultation ou la reproduction même partielle de ce message et des renseignements qu’il contient est strictement interdite. Si ce message vous a été transmis par erreur, veuillez en informer l’expéditeur en lui retournant ce message.

Canadian Union of Public Employees Campaign “Our Time to Act” / Campagne du syndicat canadien de la fonction publique « Il est temps d’agir

December 4th, 2018

** La version française suit **

 

Memorandum 18:39

 

Date:  December 3, 2018

 

To:  Presidents and Administrative Officers; Local, Federated and Provincial Associations

 

From:  David Robinson, Executive Director

 

Re:  Canadian Union of Public Employees Campaign “Our Time to Act”

 

 

 

 

 

At the November CAUT Council meeting, delegates passed a resolution calling on CAUT to support and promote the Canadian Union of Public Employees’ “Our Time to Act” Post-Secondary Education campaign.

 

The campaign, consistent with CAUT’s policy objectives, is focussed on building support for an increase in federal transfers to the provinces in support of universities and colleges. Campaign materials include an on-line petition, an advocacy tool-kit, and a conversation guide on post-secondary education issues.

 

These materials and more information about the campaign are available on-line at: https://cupe.ca/our-time-act.

 

I encourage you to actively participate in the campaign and to share with your members.

 

____________________

 

Note 18:39

 

Date :  Le 3 décembre 2018

 

Destinataires :  Présidents et agents administratifs; Associations locales, fédérées et provinciales

 

Expéditeur :  David Robinson, directeur général

 

Objet :  Campagne du syndicat canadien de la fonction publique « Il est temps d’agir »

 

 

 

 

 

Lors de l’assemblée de novembre du Conseil de l’ACPPU, les délégués ont adopté une résolution appelant l’ACPPU à accorder son appui à la campagne « Il est temps d’agir » du secteur de l’éducation postsecondaire représenté par le Syndicat canadien de la fonction publique, et à faire la promotion.

 

La campagne, qui est en harmonie avec les orientations de l’ACPPU, vise essentiellement à obtenir des appuis à une augmentation des transferts, du gouvernement fédéral aux provinces, destinés à financer les universités et les collèges. Le matériel créé pour cette campagne comprend une pétition en ligne, une trousse d’action politique et un guide de conversation sur les enjeux de l’éducation postsecondaire.

 

On trouvera ce matériel et d’autres informations sur la campagne à l’adresse électronique suivante : https://scfp.ca/il-est-temps-dagir.

 

Je vous encourage à participer activement à cette campagne et à en faire part à vos membres.

 

Canadian Association of University Teachers
Association canadienne des professeures et professeurs d’université
2705, promenade Queensview Drive, Ottawa (Ontario) K2B 8K2
Tel \ Tél. (613) 820-2270 | Fax \ Téléc. (613) 820-7244
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New Video!

November 30th, 2018

November 2018

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New video on Equity

While post-secondary institutions are publicly committed to equity and diversity, progress has been slow in achieving employment and wage equity for academic staff. This is why we need to keep talking about it and help towards real and significant actions and improvements.

The Canadian Association of University Teachers (CAUT) recently published a report on the lack of diversity on our campuses. We’ve also produced a short video explaining why we need to use all the tools we have to change the academy.

Watch the video and,  most importantly, share it with your friends on Twitter and/or Facebook.

 

 

Investigation launched into alleged academic freedom violations at Thompson Rivers University

The Canadian Association of University Teachers (CAUT) has established an investigation into the case of Professor Derek Pyne at Thompson Rivers University to determine if his academic freedom was violated.

Dr. Mark Mac Lean (Mathematics) of the University of British Columbia will chair the investigatory committee. Carla Graebner (Librarian for Data Services and Government Information) of Simon Fraser University will also serve on the committee.

 

 

McGill violated academic freedom

 

An investigation into the controversial resignation of Dr. Andrew Potter from the McGill Institute for the Study of Canada (MISC) has found that not only did the University fail in its duty to protect Professor Potter’s academic freedom, but that its justification for his resignation has undermined the academic freedom of all academic staff at McGill.
The report, prepared for the Academic Freedom and Tenure Committee of the Canadian Association of University Teachers (CAUT), is calling on the University to develop policy to give full protection of academic freedom to academic administrators.
“The central academic freedom issue in this case arose from the McGill administration’s claim that academic administrators do not enjoy the same protections as academics without administrative positions,” says CAUT executive director David Robinson. “It is well understood that universities have as their fundamental commitment the search for knowledge and understanding. This requires an environment free from institutional censorship against any academic.”
The CAUT investigation found no conclusive evidence that the McGill administration put pressure on Professor Potter to resign as Director of MISC, but concluded such pressure would not have been inconsistent with the University’s belief in the conditional academic freedom of academic administrators.

 

 

This month in the bulletin

Many professors dread anonymous student evaluations of teaching (SETs). For too many of them, whether female, on contract, a member of an equity group or, worst of all, all of the above, less than stellar reviews could mean the end of their employment or a serious roadblock on their career path.

Read the full story here.

 

 

 

Parliament Hill Day a huge success!

This year, CAUT’s Parliament Hill Day had a two-pronged focus on lobbying for a strong federal partner that will invest in core funding for PSE, along with achieving balanced copyright legislation.

Forty CAUT delegates, collectively representing all provinces and differing segments of the membership, held nearly 50 meetings with Cabinet Ministers and other Members of Parliament and political staff on November 22nd — a great effort that deserves a huge round of thanks!

High-profile meetings included Minister Bardish Chagger, Leader of the Government in the House of Commons, and whose riding contains the Universities of Waterloo and Wilfrid Laurier; Elizabeth May, leader of the Green Party, who was very receptive to our ideas; and Minister Jody Wilson-Raybould, Minister of Justice and Attorney General of Canada.

Every single contact made by CAUT is extremely important in maximizing our presence and clout on the Hill, and delegates this year achieved new levels of relationship-building with important political figures, including meeting with several MPs who’d never previously done so with CAUT, and by revisiting old friends. On top of getting our messages across on funding and copyright, delegates identified several key influencers willing to champion our issues going forward.

Well done, and thanks again to all involved!

 

 

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Calendar

 

Forum for Senior Grievance Officers

Dec 7-8

Forum for Presidents

Jan 18-19

Executive Committee

Feb 15-16

 

 

 

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